XXXI-oji nacionalinė mokslinė praktinė konferencija
„GAMTAMOKSLINIS UGDYMAS BENDROJO UGDYMO MOKYKLOJE – 2025“
Konferencijos tikslai
Propaguoti gamtamokslinio ugdymo idėjas. Burti draugėn besidominčius gamtamokslinio ugdymo problematika, dalintis patirtimi ir ją skleisti. Skatinti gamtamokslinio ugdymo proceso efektyvinimą.
Pagrindinės XXXI konferencijos probleminės sritys:
- Gamtamokslinio ir technologinio ugdymo tarptautinė patirtis;
- Gamtamokslinis ir technologinis raštingumas;
- IKT taikymas gamtamoksliniame ugdyme;
- Gamtotyra pradinėje ir pagrindinėje bendrojo lavinimo mokykloje;
- Gamtamokslinis išsilavinimas: kokybės aspektai;
- Gamtamokslinio ir technologinio ugdymo istorija;
- Žmogaus ir gamtos santykiai kaip gamtamokslinio ugdymo objektas;
- Neformalus ir informalus gamtamokslinis ugdymas;
- Vizualizacija gamtamoksliniame ugdyme;
- Neurobiologija ir gamtamokslinis ugdymas;
- Gamtos mokslų dalykų ir matematikos mokytojų bendradarbiavimas;
- DI ir gamtamokslinis ugdymas;
- Ikimokyklinis gamtamokslinis ugdymas ir kt.
Konferencijos organizacinis komitetas
Pirmininkas
Prof. dr. Vincentas Lamanauskas, MMC “Scientia Educologica“
Nariai:
- Danutė Kazlauskienė, Skuodo Pranciškaus Žadeikio gimnazija
- Irena Kondrotienė, Skuodo Pranciškaus Žadeikio gimnazija
- Dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė, Vilniaus universitetas
- Rasa Paulauskienė, Skuodo Pranciškaus Žadeikio gimnazija
- Dr. Laima Railienė, MMC ”Scientia Educologica”
- Judita Stankutė, Plungės M. Oginskio meno mokykla, MMC ”Scientia Educologica”
- Žydrūnas Ramanavičius, Skuodo Pranciškaus Žadeikio gimnazija
- Inga Rutienė, Skuodo Pranciškaus Žadeikio gimnazija
- Augustas Uktveris,VšĮ. Ekologinio švietimo centras, Vilnius
Redakcinė kolegija:
- Prof. dr. Andris Broks, Latvijos universitetas, Latvija
- Prof. dr. Vincentas Lamanauskas, Vilniaus universitetas, Lietuva
- Doc. dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė, Vilniaus universitetas, Lietuva
- Dr. Naglis Švickus, MMC „Scientia Educologica“, Lietuva
- Dr. Laima Railienė, MMC „Scientia Educologica“, Lietuva
Konferencijos vieta
Konferencija vyks Skuodo Pranciškaus Žadeikio gimnazijoje, Vytauto g. 14, 98123 Skuodas.
Informacija teikiama el. p. gu@gu.puslapiai.lt, gamtamokslinis.ugdymas@gmail.com
Registracija: iki 2025 m. balandžio 15 d.
Rankraščio pristatymas: iki 2025 m. balandžio 05 d.
Rankraščių recenzavimas, autorių informavimas: iki 2025 m. balandžio 10 d.
Konferencija: 2025 m. balandžio 25-26 d.
Dalyvio mokestis be straipsnio publikavimo: 30 EUR.
Dalyvio mokestis ir straipsnio publikavimas: 65 EUR.
Gavėjas: Mokslinis metodinis centras “Scientia Educologica”, į/k 195736971, Donelaičio g. 29, Šiauliai. PVM netaikomas.
Sąskaita: LT327300010002393343, “SWEDBANK”, AB.
Registruotis dalyvavimui konferencijoje užpildyti šią formą.
Nurodykite dalyvio vardą ir pavardę. Jei ketinate daryti pranešimą konferencijoje, nurodykite tikslų pranešimo pavadinimą ir jo autorius.
Reikalavimai straipsnio turiniui:
- moksliniai straipsniai turi atitikti reikalavimus, keliamus publikuojamiems mokslo darbams. Straipsnio struktūra: įvadas (pagrindžiamas tyrimo aktualumas, problematika, mokslinis naujumas, tyrimo tikslas ir uždaviniai, tyrimo metodika), literatūros analizės ir tyrimo rezultatų dalys, išvados ir rekomendacijos, naudotos literatūros sąrašas ir santrauka anglų kalba (apimtis – iki 0,5 psl.).
- metodinio straipsnio struktūra: glaustas įvadas (kuo straipsnio problematika aktuali šiandien, ko siekia autorius (pagalvoti apie tai, kuo straipsnis bus naudingas kolegoms); jei metodiniame straipsnyje aprašomas pedagogo veiklos tyrimas, įvado pabaigoje nurodyti tyrimo klausimus), pagrindinė straipsnio dalis (autoriaus pedagoginė patirtis – sėkmingai realizuota pedagoginė idėja, pradedant užduotimi, didaktiniu žaidimu, pamokos planu, testu, neįprastu mokymo metodų ar formų deriniu ir baigiant stambiais projektais, autorinėmis programomis ir mokymo priemonėmis (jei straipsnyje pristatomi pedagoginio tyrimo rezultatai, pirmoje pagrindinės dalies pusėje aprašyti pedagoginę problemą bei jos sprendimo idėją ir pedagoginio tyrimo metodiką, antroje pusėje – tyrimo rezultatus – kas nustatyta), o pabaigoje pateikti glaustą pagrindinės dalies apibendrinimą – įvertinimą, kilusias abejones, naujus klausimus ateičiai, rekomendacijas ir pan. Straipsnio pabaigoje pateikiama santrauka anglų kalba (apimtis – 0,5 psl.). Santraukoje turėtų būti glaustai atspindėtos visos struktūrinės straipsnio dalys – esminės mintys ir teiginiai. Po santrauka – reikšminiai žodžiai anglų kalba.
Reikalavimai straipsnio formai:
- pirmojo lapo viršuje rašomas straipsnio pavadinimas, po pavadinimo – autoriaus vardas (būtinai pilnas) ir pavardė, institucijos pavadinimas;
- santrauka rašoma po straipsniu; prieš santrauką turi būti pateikiamas straipsnio pavadinimas anglų kalba ir autorius (-iai);
- santraukos pabaigoje atskira eilute nurodyti reikšminius žodžius (key words);
- apimtis: 4- 10 puslapiai (pilni) , 1 intervalu;
- straipsniai turi būti surinkti Microsoft Word programa. Tekstui rinkti naudoti Times New Roman šriftą, 12 pt dydžio;
- autoriaus pavardė ir temos pavadinimas renkami 14 pt dydžio;
- Visos lentelės numeruojamos, joms suteikiami pavadinimai, kuriais nusakoma, kas yra lentelėje (1 lentelė, 1 pav.);
- Visos diagramos, piešiniai, brėžiniai numeruojami atskira tvarka kaip paveikslai. Visiems paveikslams suteikiami pavadinimai (1 pav.);
- Cituojant kitą autorių, sakinio ar pastraipos gale skliaustuose nurodyti autoriaus(-ių) pavardę(-es) ir publikacijos metus, skirtingus šaltinius atskiriant kabliataškiu pavyzdžiui (Bitinias, 2002; Šlekienė ir Ragulienė, 2006; Lamanauskas ir kt., 2006). Jei tekste minima autoriaus pavardė, ji rašoma su vardo raide, už pavardės skliaustuose pateikiant cituojamos publikacijos leidimo metus, pavyzdžiui “pasak J.Vaitkevičiaus (1995), …” arba “kaip teigia D.Bigelienė ir kt. (2006), …” .
- Literatūros sąrašas sudaromas abėcėlės tvarka, nenumeruojamas (1 lentelė, 1 pav.).
Tinkamai suredaguotus straipsnius kartu su anketa siųskite elektroniniu paštu “prisegdami” prie laiško elektroninę straipsnio versiją. Reikalaukite patvirtinimo, kad konferencijos organizatoriai gavo straipsnį. Išsaugokite elektroninį straipsnio variantą iki konferencijos pabaigos.
Elektroninio dokumento (straipsnio) pavadinimas turėtų būti sudarytas, pavyzdžiui “pavasariene.doc” (nenaudoti lietuviškų raidžių).
Paprastu paštu siunčiamas straipsnis išspausdinamas (1 egz.) A4 formato popieriaus lapuose. Kartu siunčiamas ir elektroninis straipsnio variantas diskelyje. Kai kuriems autoriams gali būti pasiūlyta straipsnį publikuoti ne konferencijos straipsnių rinkinyje, bet moksliniame metodiniame žurnale “Gamtamokslinis ugdymas“.
Keletas literatūros sąrašo sudarymo pavyzdžių
Knyga
Bitinas B. (2002). Pedagoginės diagnostikos pagrindai [Basics of pedagogical diagnostics]. Parama.
Straipsniams
Vaitkevičius J. (2000). Gamta ir žmogus: kai kurie sąveikos aspektai gamtamokslinio ugdymo kontekste [Nature and man: Some aspects of interaction in the context of natural science education]. Kn.: Gamtamokslinis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje (III respublikinės praktinės konferencijos straipsnių rinkinys) (pp. 75-78). Vilnius.
Lamanauskas, V., Augienė, D. (2014). University student future professional career: Promoting and limiting factors and personal traits. Baltic Journal of Career Education and Management, 2 (1), 6-15.
Lamanauskas, V., & Augienė, D. (2019). Identifying primary school teachers` health literacy. Journal of Turkish Science Education, 16(4), 451-466. http://doi: 10.36681/tused.2020.0
Publikacijoms internete
Lietuvos Respublikos visuomenės aplinkosauginio švietimo strategija ir veiksmų programa (1997). Aplinkos apsaugos ministerija. http://www.am.lt/LSP/list_other_publications.php3
Centers for Disease Control and Prevention. (2014b). Make a plan. http://emergency.cdc.gov/disasters/hurricanes/plan.asp
Rekomenduojama susipažinti su anksčiau parengtų publikacijų struktūra: http://oaji.net/journal-detail.html?number=1984
Rengiama