XXVIII-oji nacionalinė mokslinė praktinė konferencija
„GAMTAMOKSLINIS UGDYMAS BENDROJO UGDYMO MOKYKLOJE 2022“
Konferencijos tikslai
Propaguoti gamtamokslinio ugdymo idėjas. Burti draugėn besidominčius gamtamokslinio ugdymo problematika, dalintis patirtimi ir ją skleisti. Skatinti gamtamokslinio ugdymo proceso efektyvinimą.
Pagrindinės XXVIII konferencijos probleminės sritys:
- Gamtamokslinio ir technologinio ugdymo tarptautinė patirtis;
- Gamtamokslinis ir technologinis raštingumas;
- IKT taikymas gamtamoksliniame ugdyme;
- Gamtotyra pradinėje ir pagrindinėje bendrojo lavinimo mokykloje;
- Gamtamokslinis išsilavinimas: kokybės aspektai;
- Gamtamokslinio ir technologinio ugdymo istorija;
- Žmogaus ir gamtos santykiai kaip gamtamokslinio ugdymo objektas;
- Neformalus ir informalus gamtamokslinis ugdymas;
- Vizualizacija gamtamoksliniame ugdyme;
- Neurobiologija ir gamtamokslinis ugdymas;
- Gamtos mokslų dalykų ir matematikos mokytojų bendradarbiavimas ir kt.
Konferencijos organizacinis komitetas
Pirmininkas
Prof. dr. Vincentas Lamanauskas, MMC “Scientia Educologica“
Nariai:
- Dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė, Vilniaus universitetas
- Dr. Laima Railienė, MMC ”Scientia Educologica”
- Judita Stankutė, Plungės meno mokykla, MMC “Scientia Educologica”
- Augustas Uktveris,VšĮ. Ekologinio švietimo centras, Vilnius
- Doc. dr. Aušra Kynienė, Vilniaus universitetas
Redakcinė kolegija:
- Prof. dr. Andris Broks, Latvijos universitetas, Latvija
- Prof. dr. Dagnija Cedere, Latvijos universitetas, Latvija
- Prof. dr. Vincentas Lamanauskas, Vilniaus universitetas, Lietuva
- Doc. dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė, Vilniaus universitetas, Lietuva
- Dr. Naglis Švickus, MMC „Scientia Educologica“, Lietuva
- Dr. Laima Railienė, MMC „Scientia Educologica“, Lietuva
Konferencijos vieta
Konferencija vyks Microsoft Teams platformoje.
Informacija teikiama el. p. gu@gu.puslapiai.lt
Registracija: iki 2022 m. balandžio 15 d.
Rankraščio pristatymas: iki 2022 m. gegužės 15 d.
Rankraščių recenzavimas, autorių informavimas: iki 2022 m. gegužės 30 d.
Konferencija: 2022 m. balandžio 29-30 d.
Dalyvio mokestis: 10 EUR.
Straipsnio publikavimas: 60 EUR.
Gavėjas: Mokslinis metodinis centras “Scientia Educologica”, į/k 195736971, Donelaičio g. 29, Šiauliai. PVM netaikomas.
Sąskaita: LT327300010002393343, “SWEDBANK”, AB.
Registruotis dalyvavimui konferencijoje užpildykite šią formą (registracija uždaryta).
Nurodykite dalyvio vardą ir pavardę. Jei ketinate daryti pranešimą konferencijoje, nurodykite tikslų pranešimo pavadinimą ir jo autorius.
Reikalavimai straipsnio turiniui:
- moksliniai straipsniai turi atitikti reikalavimus, keliamus publikuojamiems mokslo darbams. Straipsnio struktūra: įvadas (pagrindžiamas tyrimo aktualumas, problematika, mokslinis naujumas, tyrimo tikslas ir uždaviniai, tyrimo metodika), literatūros analizės ir tyrimo rezultatų dalys, išvados ir rekomendacijos, naudotos literatūros sąrašas ir santrauka anglų kalba (apimtis – iki 0,5 psl.).
- metodinio straipsnio struktūra: glaustas įvadas (kuo straipsnio problematika aktuali šiandien, ko siekia autorius (pagalvoti apie tai, kuo straipsnis bus naudingas kolegoms); jei metodiniame straipsnyje aprašomas pedagogo veiklos tyrimas, įvado pabaigoje nurodyti tyrimo klausimus), pagrindinė straipsnio dalis (autoriaus pedagoginė patirtis – sėkmingai realizuota pedagoginė idėja, pradedant užduotimi, didaktiniu žaidimu, pamokos planu, testu, neįprastu mokymo metodų ar formų deriniu ir baigiant stambiais projektais, autorinėmis programomis ir mokymo priemonėmis (jei straipsnyje pristatomi pedagoginio tyrimo rezultatai, pirmoje pagrindinės dalies pusėje aprašyti pedagoginę problemą bei jos sprendimo idėją ir pedagoginio tyrimo metodiką, antroje pusėje – tyrimo rezultatus – kas nustatyta), o pabaigoje pateikti glaustą pagrindinės dalies apibendrinimą – įvertinimą, kilusias abejones, naujus klausimus ateičiai, rekomendacijas ir pan. Straipsnio pabaigoje pateikiama santrauka anglų kalba (apimtis – 0,5 psl.). Santraukoje turėtų būti glaustai atspindėtos visos struktūrinės straipsnio dalys – esminės mintys ir teiginiai. Po santrauka – reikšminiai žodžiai anglų kalba.
Reikalavimai straipsnio formai:
- pirmojo lapo viršuje rašomas straipsnio pavadinimas, po pavadinimo – autoriaus vardas (būtinai pilnas) ir pavardė, institucijos pavadinimas;
- santrauka rašoma po straipsniu; prieš santrauką turi būti pateikiamas straipsnio pavadinimas anglų kalba ir autorius (-iai);
- santraukos pabaigoje atskira eilute nurodyti reikšminius žodžius (key words);
- apimtis: 4- 10 puslapiai (pilni) , 1 intervalu;
- straipsniai turi būti surinkti Microsoft Word programa. Tekstui rinkti naudoti Times New Roman šriftą, 12 pt dydžio;
- autoriaus pavardė ir temos pavadinimas renkami 14 pt dydžio;
- Visos lentelės numeruojamos, joms suteikiami pavadinimai, kuriais nusakoma, kas yra lentelėje (1 lentelė, 1 pav.);
- Visos diagramos, piešiniai, brėžiniai numeruojami atskira tvarka kaip paveikslai. Visiems paveikslams suteikiami pavadinimai (1 pav.);
- Cituojant kitą autorių, sakinio ar pastraipos gale skliaustuose nurodyti autoriaus(-ių) pavardę(-es) ir publikacijos metus, skirtingus šaltinius atskiriant kabliataškiu pavyzdžiui (Bitinias, 2002; Šlekienė ir Ragulienė, 2006; Lamanauskas ir kt., 2006). Jei tekste minima autoriaus pavardė, ji rašoma su vardo raide, už pavardės skliaustuose pateikiant cituojamos publikacijos leidimo metus, pavyzdžiui “pasak J.Vaitkevičiaus (1995), …” arba “kaip teigia D.Bigelienė ir kt. (2006), …” .
- Literatūros sąrašas sudaromas abėcėlės tvarka, nenumeruojamas (1 lentelė, 1 pav.).
Tinkamai suredaguotus straipsnius kartu su anketa siųskite elektroniniu paštu “prisegdami” prie laiško elektroninę straipsnio versiją. Reikalaukite patvirtinimo, kad konferencijos organizatoriai gavo straipsnį. Išsaugokite elektroninį straipsnio variantą iki konferencijos pabaigos.
Elektroninio dokumento (straipsnio) pavadinimas turėtų būti sudarytas, pavyzdžiui “pavasariene.doc” (nenaudoti lietuviškų raidžių).
Paprastu paštu siunčiamas straipsnis išspausdinamas (1 egz.) A4 formato popieriaus lapuose. Kartu siunčiamas ir elektroninis straipsnio variantas diskelyje. Kai kuriems autoriams gali būti pasiūlyta straipsnį publikuoti ne konferencijos straipsnių rinkinyje, bet moksliniame metodiniame žurnale “Gamtamokslinis ugdymas“.
Keletas literatūros sąrašo sudarymo pavyzdžių
Knyga
Bitinas B. (2002). Pedagoginės diagnostikos pagrindai [Basics of pedagogical diagnostics]. Parama.
Straipsniams
Vaitkevičius J. (2000). Gamta ir žmogus: kai kurie sąveikos aspektai gamtamokslinio ugdymo kontekste [Nature and man: Some aspects of interaction in the context of natural science education]. Kn.: Gamtamokslinis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje (III respublikinės praktinės konferencijos straipsnių rinkinys) (pp. 75-78). Vilnius.
Lamanauskas, V., Augienė, D. (2014). University student future professional career: Promoting and limiting factors and personal traits. Baltic Journal of Career Education and Management, 2 (1), 6-15.
Lamanauskas, V., & Augienė, D. (2019). Identifying primary school teachers` health literacy. Journal of Turkish Science Education, 16(4), 451-466. http://doi: 10.36681/tused.2020.0
Publikacijoms internete
Lietuvos Respublikos visuomenės aplinkosauginio švietimo strategija ir veiksmų programa (1997). Aplinkos apsaugos ministerija. http://www.am.lt/LSP/list_other_publications.php3
Centers for Disease Control and Prevention. (2014b). Make a plan. http://emergency.cdc.gov/disasters/hurricanes/plan.asp
Rekomenduojama susipažinti su anksčiau parengtų publikacijų struktūra: http://oaji.net/journal-detail.html?number=1984
Balandžio 29 d.
Pirmoji konferencijos diena
Konferencijos atidarymas / Conference opening
12:45 – 13:00.
Rita Makarskaitė-Petkevičienė, Vilniaus universitetas, Lietuva
Vincentas Lamanauskas, Mokslinis metodinis centras „Scientia Educologica“, Lietuva
KVIESTINIAI PRANEŠIMAI / INVITED PRESENTATIONS
13:00 – 13:25 Malgorzata Nodzynska-Moron.
Non-formal science education in Krakow – beneficiaries (Pedagogical University of Cracow, Poland)
Prospective pre-school teachers` views on STEM learning in grade 9: The principle of continuity in education (University of Latvia, Latvia)
13:25 – 13:50 Solange W. Locatelli.
The didactic approach of inquiry-based learning with the use of drawings – considerations and notes for future research (Federal University of ABC, Brazil)
13:50 – 14:15 Angela James.
Designing and implementing a STEAM programme for primary school teachers (University of Kwazulu-Natal, Republic of South Africa)
14:15 – 14:40 Martin Bilek.
Computer-assisted experiments in teaching chemistry (Charles University, Czech Republic)
14:40 – 15:00 Dagnija Cedere, Inese Jurgena, Rita Brizina, Sandra Kalnina.
Prospective pre-school teachers` views on STEM learning in grade 9: The principle of continuity in education (University of Latvia, Latvia)
PRANEŠIMAI / PRESENTATIONS
(15:15 – 18:00)
I Sekcija: Ikimokyklinis ir pradinis gamtamokslinis ugdymas
Vadovas: Doc. dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė
- Bakšienė Rita, Uždavinienė Irina. Integruotas lietuvių kalbos ir užsienio kalbos (vokiečių) dalykų mokymas(is) pradiniame ugdyme (Vilniaus Trakų Vokės gimnazija, Lietuva)
- Makarskaitė-Petkevičienė Rita, Miklaševičiūtė Diana. Žmogaus organų sistemos. Kaip su jomis susipažįsta 3 klasės mokiniai? (Vilniaus universitetas; Vaikų meninė studija „Diemedis“, Lietuva)
- Jacevičienė Rūta, Vežbickienė Irena, Ladišienė Marija. Vaiko tvarus ryšys su gamta ir atidumas mus supančiai aplinkai: įsiklausymas ir paprastumas (Vilniaus lopšelis-darželis „Viltenė“, Lietuva)
- Vėželytė Ramunė, Grabliauskienė Birutė. Gamtotyra žaliojoje edukacinėje erdvėje (Vilniaus lopšelis-darželis ,,Žvangutis”, Lietuva)
- Makarskaitė-Petkevičienė Rita, Pupeikienė Jurgita. Orientavimasis aplinkoje ir jos pažinimas: veiklos įvairovės ir mokymosi bendradarbiaujant aspektai (Vilniaus universitetas, Lietuva)
- Verbickienė Kazė. Pradinių klasių mokinių sąlytis su gamta: pažinimo problema ir edukacinės perspektyvos (Vilniaus kolegija, Lietuva)
- Stulpinienė Rita. Vaikų (ir ne tik) patirtinis ugdymas(is) žaliųjų erdvių stotelėse (Vilniaus lopšelis-darželis „Rūta”, Lietuva)
- Savičienė Danguolė. Tvarus mokinių patirtinis ugdymas(is) STEAM mokslų projekte „Oksidacijos brėžinys“ (Visagino “Verdenės” gimnazija, Lietuva)
- Mituzienė Danguolė. Žalioji savaitė – gamtamokslinis ugdymas (Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazija, Lietuva)
II Sekcija: Gamtamokslinis ugdymas progimnazijoje/gimnazijoje ir aukštojoje mokykloje
Vadovas: Prof. dr. Vincentas Lamanauskas
- Moodley Radhakrishnan, James Angela. Awakening to the possibilities of meaningful change (University of Kwazulu-Natal, Republic of South Africa)
- Chystiakova Liudmyla. Development of ecological education in Ukraine: school aspect (Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University, Ukraine)
- James Angela, Hebe Headman, Shava Soul, Sikhosana Lettah. Conceptual and Theoretical aspects of Researching Natural Science Education (University of South Africa, Republic of South Africa)
- Bieliauskaitė Eugenija, Kriaučiūnaitė Virginija. Mokinių kompetencijų ugdymas Erasmus + mobilumo veiklų tarptautiniame projekte “Veikdamas nedaug – darai pokyčius” (Vilniaus Gabijos progimnazija, Lietuva)
- Kmitienė Giedrė. Tyrinėjimais grįsti gamtamokslinio ugdymo takai (Profesinio mokymo centras „Žirmūnai“, Lietuva)
- Rudnickaitė Eugenija. Geologijos mokslo populiarinimas bei neformalus gamtamokslinis ugdymas VU Geologijos muziejuje: iššūkiai, problemos, galimybės, patirtis (Vilniaus universitetas, Lietuva)
- Marazienė Rūta, Ališauskienė Kristina. Gamtos ir žmogaus bendrystė – interaktyviam patirtiniam mokymuisi! (Kauno šv.Kazimiero progimnazija, Lietuva)
- Stankevičiūtė Jolanta. Gamtamokslinio ugdymo patirtis su moksleiviais VDU ŽŪA Miškų ir ekologijos fakultete (VDU Žemės ūkio akademija, Lietuva)
- Vardauskaitė Skirmantė. Fizikos praktiniai darbai panaudojant išmanųjį telefoną (Kauno Palemono gimnazija, Lietuva)
- Lamanauskas Vincentas. Tarptautinio projekto „Bridge2Teach“ rezultatai (Vilniaus universitetas, Lietuva)
KONFERENCIJOS DARBO APTARIMAS
18:00 – 18:15
Balandžio 30 d.
Antroji konferencijos diena
9.15 val. Ryto kava
9.30 – 12.00 val. Seminaras gamtos dalykų mokytojams „Integruotas gamtamokslis ugdymas Lietuvoje: pasiekimai ir ateities perspektyvos“
(Projektas finansuojamas Lietuvos mokslo tarybos Nr. S-REP-21-3). Atlikto tyrimo įžvalgos, rekomendacijos ir išvados.
Seminarą veda VU mokslininkų grupė:
Dr. Aušra Kynienė, Dr. Jurga Turčinavičienė, Dr. Grita Skujienė, Dr. Asta Meškauskienė, Dr. Rita Makarskaitė – Petkevičienė, Vytautas Kavaliauskas, Agnė Girkontaitė
11.45 – 12.00 val. Diskusijos
12.00 – 12.15 val. Konferencijos aptarimas