STUDENTS’ RESEARCH ACTIVITY IN SCHOOL’S ENVIRONMENT: THE MAIN APPLYING ASPECTS

DOI: 10.48127/gu-nse/14.11.35b

Author's Information
Author Institutional affilation - Country Author's Email Author's ORCID

Laima Railienė

Siauliai University - Lithuania

rytaslaima@gmail.com

n/a


Volume/Issue :
Volume 11
,
Issue 3


Article type :

Case study


Page No :

35-41


Abstract :

In the process of geography teaching and learning it is very important to reach students’ personal progress. Geography is taught not only in the lesson. Practical tasks, projects and research activity development play major significance in geographical world wideness formation. Basic school common programmes say that students have to do research work in nature, watch their living environment. Performing practical tasks in their environment, students have to know how to use research equipments and geography information resources, formulate aims and hypothesis, give conclusions. Students’ research work in the school’s geographical path plays a great role in environmental acquaintance. Here students get more practical skills, develop their theoretical geography knowledge.


Keywords :

geographical path, research activity, projective activity, geography and common competences, environment acquaintance


References :

Gustaitienė O. (2005). Geografijos ugdymo metodikos. Alytus.
Jakavičius V., Juška V. (1996). Mokyklos pedagogika. Kaunas.
Kompetencijų ugdymas (2012). Metodinė knyga mokytojui. Vilnius.
Krupickas R. (2003). Geografinės aplinkotyros metodikos. Kaunas.
Motiejūnienė E., Pranckūnienė E., Vildžiūnienė M. (sudarytojos) (2004). Sėkmingo mokymosi link. Vilnius.
Petty G. (2008). Įrodymais pagrįstas mokymas. Vilnius.
Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosios programos (2008). Vilnius.
Railienė L. (2006). Informacinės komunikacinės technologijos–priemonė moksleivių motyvacijai skatinti. Kn.: Tarptautinės mokslinės praktinės konferencijos ,,Informacinės komunikacinės technologijos gamtamoksliniame ugdyme–2006“ straipsnių rinkinys. Šiauliai. p. 77–80.
Railienė L. (2010). Integruotas mokomasis takas: taikymo pobūdis moksleivių gamtamokslinio ugdymo procese. Gamtamokslinis ugdymas, 2 (28), 29–34.
Valatkienė S. (1997). Grupinio mokymo metodo raida. Vilnius.



Cite as :

Railienė, L. (2014). Moksleivių tiriamoji veikla mokyklos aplinkoje: pagrindiniai taikymo aspektai [Students’ research activity in school’s environment: The main applying aspects]. Gamtamokslinis ugdymas / Natural Science Education, 11(3), 35-41. https://doi.org/10.48127/gu-nse/14.11.35b