NATURAL SCIENCE TEACHING THROUGH „LEARNING THROUGH PLAY“ STRATEGY

DOI: 10.48127/gu/17.23.92

Author's Information
Author Institutional affilation - Country Author's Email Author's ORCID

Ramunė Vėželytė

Vilnius Nursery-Kindergarten "Vėrinėlis" - Lithuania

ramunewe@gmail.com

n/a


Volume/Issue :
Volume 23
,
Issue 1


Article type :

Original articles


Page No :

92-94


Abstract :

Through the use of creativity, original thinking, humour, and respect for the child, modern teachers motivate learners to seek knowledge, learn, and make sense of what is happening in nature. By way of playing in a dedicated natural environment, preschoolers learn to set personal goals, pose questions, explore, find creative and innovative ways of doing things, use information technology, reason about what they have learned, share knowledge with others, create, and plan a further course of action.


Keywords :

natural science, learning by playing, action strategy


References :

Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas (2014). Vilnius: Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centras.
Priešmokyklinio ugdymo bendroji programa (2014). Vilnius: Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centras.
Vėželytė R. (2006). Žaidimų panaudojimo terapinis efektyvumas priešmokyklinėse grupėse. Kn.: Priešmokyklinis ugdymas: patirtis ir lūkesčiai (respublikinės mokslinės – praktinės konferencijos straipsnių rinkinys). Kaunas, p. 179–181.



Cite as :

Vėželytė, R. (2017). Gamtos pažinimas, naudojant, mokymasis žaidžiant, strategiją [Natural science teaching through „Learning through play“ strategy]. Gamtamokslinis ugdymas bendrojo ugdymo mokykloje / Natural Science Education in a Comprehensive School, 23, 92-94. https://doi.org/10.48127/gu/17.23.92